سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مذهب عشق

برای حوا...بهشتم...

دو دختر خودسوزی کردند...
وجود خود را به آتش کشیدند، سوختند... فریاد کشیدند، دردناکانه جان دادند.
و ما چه ساده از کنار این فجایع می گذریم!! لحظه ای درنگ میکنیم و زان پس دوباره به کار خویش مشغول می شویم.
یعنی می شود چنین خبری را شنید و غمگین نشد؟؟ می شود شنید و به عزا ننشست؟؟ می شود خون گریه نکرد؟؟ به فکر فرو نرفت؟؟
که چرا دختران این خاک بلا خیز، مادران مهربان فرداهای روشن کودکان پرشور این سرزمین، چه آسان، ناباورانه تن به مرگ می سپارند..
چگونه عفریت شوم مرگی چنین را در آغوش میکشند و از جویبار زلال و زیبای زندگی بیزاری می جویند؟؟
دردآور است، تکان میدهد، لرزه بر اندام می افکند.
در طرفی زندگی با تمام لذتهایش... عشق، مهربانی، صمیمیت، شادی، لبخند، دوستی و در آنسو آتش و سوختن و درد و زجر کشیدن... و تو نمی دانی که دخترکی که دومی را بر می گزیند چه اندوهی بر جان دارد، نمی دانی چه آتشی بر وجودش افروخته اند، حریقی که لهیب سوزنده و بی رحم آن آتش بیرونی که بنزین و نفت هیزمش اند، در برابرش گلستان است..
خانواده و تعصبات بی جای قومی و قبیله ای هر لحظه هیمه ای بر آتش درونشان می افزایند و دوزخی اینچنین هولناک را شعله ورتر می کنند.
افسوس که کلمات را بازیچه کرده اند، "تعصب" را با عقده گشایی برابر داشته اند، "غیرت" را رهزن امید و آرزو و شادی دخترانشان کرده اند..
چه خدای هولناکی دارند این جماعت..!! خدایی که از زیبایی ها روگردان است!! اویی که شادی و لبخند و قهقه ی دختران حوا را تحمل ندارد!!
ننگ بر ایمانی که تقوایش خانه نشین کردن زنان و بی سواد خواستن دخترانشان است، تفو بر تحجری که زنان را سرسیاه ( زنان در افغانستان به این نام خوانده میشوند) خطاب می کند و تمام زیبا ییهایشان را در گور برقع نهان میکند..
عجبا... میبینی...؟؟ نامها متفاوتند اما هدفها یکسانند.. آن به اسم آزادی و برابری فریب میدهد و وسیله ی لذت و عیاشی می طلبد و این یکی به نام مذهب و ایمان از خود بیگانه میکند و بر گرده ها سوار می شود..
خدایا! پس کجاست آن تاج کرامتت؟؟
"کرمنا بنی آدمت" برای کیست؟؟
حوایی که گوهر عشق ارزانیش داشتی و به سبب مقام والایش کوثر خطابش نمودی در برابر تمام این دنیایی که "متاع قلیل"ی بیش نیست ، بسیارتر از بسیارش خواندی... نه تنها به پشیزی نمی گیرند که حتی استضعافش را مضاعف نموده اند، قدرش را نشناخته اند، به نام تو و رضایتت ستم ها می کنند و جالب اینکه از تو حورالعین بهشتی طلب میکنند...
+ نوشته شده در دوشنبه 89/6/22ساعت 7:53 عصر توسط لئون نظرات ( ) |